Premeňte fanúšikov na podporovateľov: 6 kreatívnych odmien, ktoré zaujmú a potešia

Premeňte fanúšikov na podporovateľov: 6 kreatívnych odmien, ktoré zaujmú a potešia

Premeňte fanúšikov na podporovateľov: 6 kreatívnych odmien, ktoré zaujmú a potešia
16. okt 2024
Inšpirácie

Predstavte si, že si kúpite lístok do kina a dostanete k tomu aj nečakaný VIP vstup do zákulisia. Podobne funguje odmenový crowdfunding – ľudia podporia váš projekt a na oplátku môžu získať niečo navyše, čo ich naozaj poteší. Šikovne nastavené odmeny môžu byť práve tým, čo katapultuje vašu kampaň k úspechu, a pritom vás nemusia stáť skoro nič. Odmenou býva najčastejšie niečo, čo priamo súvisí s vaším projektom.

Ľudia podporujú projekty z rôznych dôvodov – možno vás  poznajú, chcú pomôcť, alebo ich zaujme niečo výnimočné, čo môžu získať len vďaka vašej kampani. Ak im ponúknete niečo naozaj originálne, úspech je na dosah. Šikovne vymyslené odmeny môžu výrazne zvýšiť motiváciu ľudí podporiť váš projekt.

Preto sme pre vás pripravili 6 tipov na kreatívne a originálne odmeny, ktoré vás nebudú stáť veľa, ale určite vašich podporovateľov potešia.

Obľúbený playlist autora kampane

Myslíte si, že by vašich podporovateľov zaujal váš obľúbený playlist? Ak je zaujímavo prepojený s vašou kampaňou, určite áno. Autor kampane Podzemný kuriér, vojnový reportér Tomáš Forró, napríklad mal medzi odmenami aj playlist s pesničkami, ktoré počúvajú ukrajinskí vojaci v zákopoch. K pesničkám boli popisy, ktoré približujú ich kontext pre slovenského poslucháča.

15 minút slávy v podcaste

Ak je súčasťou vášho projektu podcast, pridajte „limitovanú odmenu“ a dajte jednému či viacerým podporovateľom možnosť stať sa hosťom jednej z epizód. Takúto odmenu ste si mohli vybrať  napríklad pri podpore kampane ku konverzačnej hre Digitální rodičia.

Zbierate peniaze na niečo netradičné? Čím originálnejšie odmeny, tým úspešnejšia kampaň

Pri príprave uletených odmien pre crowdfunding sa môžete inšpirovať projektom „Krasta Bager“ od dua Kyseli Krastafci. Autori v nej zbierali peniaze na trojtonový bager, ktorý chceli používať vo svojich predstaveniach. Miesto klasických odmien sa rozhodli podporovateľov potešiť možnosťou „adoptovať si hadicu z bagra“ alebo „SEXY Robošským kalendárom“, čo
ich kampaň spravilo výnimočnou.

Originálne a vtipné odmeny môžu výrazne zaujať podporovateľov a prispieť k úspechu kampane.

Máte projekt, ktorý
chcete uviesť do života?

Odoberajte tipy a inšpirácie na vytvorenie úspešnej kampane.

Máte projekt, ktorý
chcete uviesť do života?

Odoberajte tipy a inšpirácie na vytvorenie úspešnej kampane.

Dostaňte svojho podporovateľa do backstageu alebo rovno na pódium

Ľudia sú zvedaví, čo sa deje tam, kde sa za bežných okolností nedostanú. Zaveďte ich do zákulisia natáčania vašej relácie, prípadne ich vezmite do backstageu za ostatnými členmi vašej kapely, pozvite ich rovno na stage! Čo tak pripraviť svojmu skalnému fanúšikovi privátny koncert, tak ako to urobila kapela Vetroplach pri kampani na podporu reedície ich debutového albumu?

Cyklotúra alebo spoločný beh

Pripravujete kampaň z oblasti športu? Zrejme ju podporia ľudia, ktorí majú radi aktívny pohyb. Choďte si s nimi zabehať, ukážte vaše obľúbené turistické chodníčky alebo im pripravte zážitkovú noc v prírode. Takúto noc si mohli užiť aj dobrodružní podporovatelia kampane, ktorá zbierala prostriedky na vybudovanie Goralskej sauny v prírode.

Zážitkový deň inšpirovaný vaším projektom

Ak váš projekt súvisí napríklad s aktivizmom alebo verejnou participáciou, zorganizujte pre svojich podporovateľov jedinečný deň, ktorý spojí dôležitú tému s nezabudnuteľným zážitkom. Ako príklad môže slúžiť kampaň VIA IURIS, ktorá ponúkala svojim prispievateľom možnosť absolvovať špeciálnu cestu po miestach spojených s ich najznámejšími kauzami. Účastníci sa tak mohli hlbšie ponoriť do príbehu organizácie a jej boja za spravodlivosť.
Odmeny nemusia byť veľkou položkou vo vašom rozpočte. Ľudia často viac ocenia kreativitu, zaujímavý nápad a osobný prístup. Preto zvážte, či im namiesto bežných predmetov, ako sú plátené tašky, hrnčeky či perá, neponúknete niečo originálne a úsmevné, čo vašu kampaň spraví výnimočnou a nezabudnuteľnou.


Ak vás naše tipy zaujali, ale stále váhate s výberom odmien alebo potrebujete poradiť, ako správne naštartovať svoju kampaň, radi vám pomôžeme. Napíšte nám na info@startlab.sk alebo si dohodnite online konzultáciu.

Na StartLabe môžete financovať svoj projekt aj vy

Pomôžeme vám rozbehnúť vlastnú kampaň